zondag 20 maart 2016

Getest : Fotoboek Saal-Digital

Voor Saal Digital zochten ze fotografen die hun fotoboeken willen uittesten en dat leek me wel wat. Altijd als ik boeken bestel gaan ze enkele dagen later weer de deur uit naar klanten en dit vond ik een mooie gelegenheid om zelf ook een boekje te hebben met voorbeeldwerk. Ik koos een aantal verschillende foto's uit en ging aan de slag!



Van Saal Digital kreeg een code om een boek ter waarde van 40 euro te bestellen, naar eigen inzicht. Ik heb voor een boekje van 19x19 gekozen. Lekker makkelijk om in de tas mee te nemen als dat uitkomt. Voor de buitenkant heb ik gekozen voor glans en binnenin voor mat papier.



























Als voorbeeld hadden ze voor tekst een template met de hoekjes er omheen zoals je hier boven ziet. Mooi strak en eenvoudig en dat heb ik gebruikt op enkele bladzijden om er iets bij te zetten.



























De kleuren vind ik erg mooi, lekker fris zoals ik het ook gemaakt heb, dat is wel zo fijn als je iets besteld natuurlijk.



Voor een test is het altijd interessant om ook eens te kijken wat zwart-wit afbeeldingen doen. Ik heb er enkele in geplaatst en ben er zeer tevreden over.



























Een kleine presentatie van hoe het boek er uit ziet, ik ben er zeker blij mee. Het is netjes afgewerkt, helder van kleur, degelijk en van mooi materiaal.

Het enige dat ik zelf toch echt wel jammer vind is dat er op de achterzijde een kleine QR code staat. Begrijpelijk dat dat voor het bedrijf een handige manier is om elk boek aan de juiste order te koppelen maar mooi is het natuurlijk niet.
Mijn boek bevat 42 pagina's, iets meer dan het standaard boek op dit formaat maar je kan er natuurlijk bladzijden in toevoegen. De totale kosten inclusief verzenden (à 4,95) waren €37,90 dus binnen de ruimte van de tegoedbon. Wat betreft prijs-kwaliteit verhouding vind ik dat dit boekje niet tot de goedkope boekleveranciers behoort maar gezien de kwaliteit past dat ook wel.
De levering na bestellen was snel en het boek was goed verpakt, ik ben er blij mee :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen